Wyniki wyszukiwania dla zapytania: PRZEPLYWOMIERZ PASSAT B5


Newsbeitrag

pewnie bylo, przeciez na p.m.s juz wszystko bylo;)
wesolych swiat


<ciach!

Forum BMW E34:
Czy od palenia gumy może zapalić się katalizator?

Forum Jeepa:
Jak najniższym kosztem przełożyć kierownicę w Jeepie Cherokee "angliku"?

Forum Skody Felicii:
W mojej Felicii nie rdzewieje tylna klapa! Czy to świadczy o powypadkowej
przeszłości auta?

Forum VW TDI:
Ile najwięcej przejechaliście na jednym przepływomierzu?

Forum VW Passata B5:
Ile najwięcej przejechaliście na oryginalnym zawieszeniu?

Forum Renault:
Ile najwięcej przejechaliście na oryginalnych cewkach?

:)



Witam,

zdiagnozowalem podobny problem u kolegi - czyscili mu kierownice spalin niby sie poprawilo ale czasem i tak wejdzie w tryb awaryjny - jak to jednoznacznie stwierdzic ? - podlaczyc VAGa na logach z 03, 08 i 011 i pelem but od ok 1500 obr do 4000 i obejrzec dane lub jak robie ja wykres (zrobiony w exelu) z kanalu 11 - widac jak na dloni co sie dzieje z turbina. przy okazji mona obejrzec 08 i 03 i ocenic przeplywomierz.

Zobaczcie dwa przykladowe wykresy : Trzeci wykres to ASV 110 KM z opisanym wyzej problemem. pierwszy i drugi ( dodany przez pomylke) to dobrze pracujacy AFN 110 KM z Passata B5. Jak widac cisnienia zadane sie roznia chociaz to sa oba silniki 110 KM .... Wg mojej wiedzy w tym pierwszym trzeba wyregulowac sztange ...

Tata pracowal w firmie, w ktorej bylo chyba kilkanascie Passatow B5 i sprawa ich bezawaryjnosci wcale sie nie przedstawia tak rozowo, jak niektorzy mysla. Passat B5 ma jedna powazna wade techniczna, a jest nia przednie zawieszenie wielowahaczowe. Lubi sie sypac na naszych drogach, a jego naprawa wcale nie jest tania (dobre jakosciowo zamienniki swoje kosztuja). W TDI i 1.8T psuja sie co jakis czas przeplywomierze. Przy TDI warto tez uwazac na jakosc paliwa, bo inaczej trzeba wymieniac pompowtryski (koszt jednego 200-400zl), do tego dochodzi problem z ustawieniem lopatek turbiny i spora wrazliwosc silnika na jakosc oleju. Eksploatacja nie jest wiec taka tania, a do tego dochodza zwyzki w AC, ze wzgledu na model i marke.
W tej kasie i klasie moge Ci polecic Peugeota 406, jest to naprawde pozadne auto i jezdzi sie nim przyjemniej niz Passatem.

Witam, podepnę się pod tema, książkowa prędkość 2.0 dtl /82KM to 170km/h, dla dti/dth 101KM to 188km/h. ja mam 101KM w kombi i leciałem 203km/h.
Dużo zależy od opon i pogody bo nawet przy nie dużym wietrze może być nie możliwe uzyskanie maksymalnych prędkości wiec proponuje testować w ładną pogodę.

Jeszcze taka informacja duży wpływ na moc i max prędkość ma przepływomierz powietrza.

Mój brat ma passata B5 1.9 tdi 110KM autko jechało tylko 180km/h, też się głowiliśmy co to może być pojechaliśmy na komputer do WV wszystko było OK.
Mechanik powiedział żeby spróbować włożyć od kogoś przepływomierz i przejechać się, oczywiście z takiego samego auta, tak zrobiliśmy i się okazało ze nie to auto, dostał takiego kopa że szok teraz leci 220km/h. bez zająknięcia. Kupiliśmy nowy za 500zł, ale do asterki jest trochę tańszy.

Mechanik jeszcze powiedział że na każdym innym przepływomierzy może autko inaczej jeździć i tak właśnie jest na tym nowym ma trochę lepszego kopa niż na tym pożyczonym.

A jeszcze jedno podobno przez podłączenie do komputera nie wychwyci się działania przepływomierza po prostu jak działa to działa a jak się zepsuje całkowicie to dopiero wykaże.

Ja też bym chciał tak spróbować ale z moich znajomych nie ma nikt takiej asterki.

POZDRAWIAM


Passat Wikipedia
Tu tez jest napisane, że po FaceLiftingu montowano inne zawieszenie. A dokładnie pisze tak: "Do słabych punktów passata B5 należy zaliczyć mało odporne na Polskie warunki czterowahaczowe przednie zawieszenie i przepływomierz. W wersji po liftingu wrócono do zawieszenia ze stalowymi wahaczami."

Witam . Mianowicie mój problem jest następujący . Posiadam Vw Passata B5 1,9 tdi AFN i od kilku miesięcy gdy silnik jest zimny przy włączeniu zapłonu oraz po uruchomieniu silnika auto samo przyspiesza obroty do 1200 i nie chce spasć z nich samemu do puki silnik nie złapie swojej temperatury pracy oraz pompa wtryskowa wydaje dziwne odgłosy jak by takie trrryyy... . Druga sprawa to zaniki mocy , silnik nie wkreca sie na obroty jak by nie reagował wogóle na pedał gazu oraz zmienia swoją prace i bardziej chrapie tak jak by dostawał zbyt mała dawkę paliwa . Trzecim takim dziwnym objawem jest przy 110 lub 120 km/h odciecie zapłonu . Kolega mój mechanik z serwisu VW po diagnostyce laptopem stwierdził , że silnik jest czysty nie było żadnych błedów . Przepływomierz był czyszczony 20tys.km wiec kolega wykluiczyl ze to wina zaworu cisnieniowego i przepływomierza . Myśle , że po przeczytaniu odpowie ktoś mi czy to jest wina tej pompy wtryskowej a dokladnie tego nastawnika i czy oplaca mi sie go wymieniać i przeczyszczac tą pompe .

Ja to kurczę nie ogarniam. Nie wiem czy ludzie się boją kupić samochód czy co? Ja swojego kupiłem tak: wydrukowałem sobie kilka ogłoszeń z netu. Większość okazała się padaką. Podjechałem do Elbląga obejrzeć aktualnie moje już auto. Popatrzyłem, sprawdziłem jak chodzi silnik, obadałem blachy, zobaczyłem czy nie zniszczony i pojechałem dalej oglądać Passata B5. Tamten jak otworzyłem to dostałem plakiem po oczach i nosie więc aby pobieżnie aby obejrzałem i pojechałem. Wracając przedzwoniłem do właściciela volvo, że biorę ale on chciał pieniądze przez bank puścić, żeby było pewnie, a że to była niedziela to w poniedziałek pojechałem i kupiłem. Ot całą przygoda.

Co do tej usterki to ja dalej obstawiam przepływomierz. Jak samochód nie ma mocy i świeci się kontrolka lambda to powinno być to. Poza tym o ile dobrze widzę to na zdjęciu pokrywa przepływomierza była klejona. Jakbyś tam był oglądać znowu auto to popatrz na tę pokrywę. Jak nawalone tam jest silikonu to masz pewność. Pewnie sami chcieli zrobić i im się nie udało, bo tego się nie da naprawić. Płacisz 1700zł (1200zł + 500zł lub stary przepływomierz jeżeli jest w dobrym stanie, bez ingerencji w niego) i masz nowy przepływomierz. 100 tyś kilometrów wytrzyma. Z reguły taką mają żywotność.

Ewentualnie poproś sprzedającego o dokładne zdjęcie dużej rozdzielczości silnika, bo jak będziesz chciał zdjęcie przepływomierza to może się kapnie, bo jak faktycznie to przepływomierz to on dobrze o tym wie. No i po powiększeniu zdjęcia obejrzysz jak ten przepływomierz wygląda.

[ Dodano: 2008-08-18, 15:14 ]

Witam

Czy turbina od silnika 130KM tdi pasuje do passata B5 110 KM ???


Różni się i jest trudniej dostępna na rynku części używanych (ta od silnika
AFN) ;). A poza tym nie kombinuj zanim ktoś dokładnie nie zdiagnozuje
przyczyny kopcenia w Twoim aucie. Jeśli silnik nie zużywa nadmiernych ilości
oleju to awarię turbiny możesz raczej wykluczyć. Auto dymi na czarno, więc
słabe doładowanie najprawdopodobniej jest spowodowane sterowaniem turbiny (a
nie samą turbiną). Ogólnie mówiąc - znajdź taki warsztat, który ma dobre
referencje i zdiagnozuje, a w drugiej kolejności naprawi usterkę. Robienie
tego "na raty" (a tak wnioskuję z wątku o dymiącym Passacie) tylko powiększa
Twoje koszty i "oddala" skuteczną naprawę. Nie jestem w stanie uzasadnić tu
na PMS po czym tak sądzę (stanowczo za duzo pisaniny) ale mam wrażenie, że
właściwa regulacja osprzętu silnika, plus ewentualna (!!!) wymiana
przepływomierza i/lub filtra powietrza przywróci 100% sprawności Twojego
Passata. Może się też okazać, że któryś czujnik podaje niewłaściwe parametry
i stąd cały kłopot. Nie wiem skąd jesteś ale znam wiele miejsc, gdzie za
bardzo rozsadne kwoty Twoje auto mogłoby odzyskać pełną sprawność
techniczną - a jak mi sie wydaje - najbardziej mu brakuje dobrego
specjalisty ... .  Jeśli zdecydujesz sie na wizyte w jakimś dobrym
warsztacie - nie nastawiaj sie na kosmiczne kwoty, bo silnik AFN ma to do
siebie, że dobrze ustawiony i ze 100% sprawnym osprzętem nawet przy
przebiegu 500 kkm nie kopci i nie jest słabszy. IMHO w Twoim aucie ktoś
odwalił jakąś rzeźbę i trzeba dobrego machaniora, który to "wyprostuje". A w
razie czego - wal na priv - naprawimy auto korespondencyjnie :))). A poza
tym dobrze by było, gdyby Kolega "uysy" wtracił swoje "3 grosze" do tej
dyskusji ;))). Tak więc Kolego "UYSY" ;)) - do tablicy !!!!


co Ty z tym passatem?

w życiu bym nie zamienił primery na passata (zresztą jakbym miał inne zdanie to jeździłbym passatem)
1.8 20v nie jest zły ale np wersja z 1.8 turbo może mieć 4 przepustnice i zawodny elektroniczny pedał gazu które sprawiają sporo problemów.

Poza tym zawieszenie przednie jeszcze bardziej kłopotliwe niż w primerach
ac droższe niż dla priemry o podobnej wartości bo passaty sa dobrym kaskiem dla złodziei.

Pewnie dlatego że w Polsce jeździ pełno passatów szpachleksów które sprowadzają sobie małorolni i jest zapotrzebowanie na części do ich napraw. Na mechanikę i elektronikę tez jest spore zapotrzebowanie - pewnie dlatwego że passaty sa takie bezawaryjne

No ale sa tez plusy w posiadaniu passata - w większości wiosek zwłaszcza wśród małolatów i dresiarzy oraz rolników z dziada pradziada passat jest modny
uroda choc rzecz gustu - mi passat od najstarszego do b5 przypomina śmietnik zwłaszcza w wersji kombi

Aha no i żeby było na temat:

avensisa 1. generacji ma mój ojciec (od nowości - 7 lat) w tej chwili przy 100 tys km sa na aucie jeszcze oryginalne nawet klocki hamulcowe i wszystkie elementy zawieszenia. Jedyny koszt eksploatacyjny prócz paliwa to raz na 15 tys km przegląd w ASO toyoty za 500zł.
Zanim namówiłem ojca akurat na avensisa, wziąłem pod uwagę notowanie TUeV, ADAC i JD power.
Avensis nigdy nas nie zawiódł i uważam ja za bardzo dobry wybór.
Zreszta z primery tez jestem zadowolony bardziej niż moi koledzy którzy skusili się na passata (i teraz żałują że kupili passata tdi bo to co zaoszczędza na paliwie, wydają na naprawy np przepływomierza lub dziwnych usterek z którymi nie może sobie poradzić nawet ASO Vw)

Witam serdecznie Volvomaniaków.
Mam dwa podstawowe pytania:
Gdybyście mieli porównać wielkość wnętrza w S60, to można było by porównać do:
1. Ford Mondeo MKIII
2. Ford Focus
3. Ford Sierra
lub ewentualnie inne autka z tych bardziej znanych.

Drugie pytanie które mnie trapi, to jak naprawdę jest z awaryjnością silnika 2.4 PB, jego ekonomią i osiągami ( mam raczej spokojny styl jazdy ).

I ostatnie ( na razie) czy w S60 są naprawy które będę w stanie wykonać sam? ( przy założeniu że mam garaż z kanałem, troszkę więcej jak podstawowe narzędzia i "jakąś" wiedzę teoretyczną? Z Fordeo nie mam problemów - praktycznie wszystko robię sam.)

Na razie tyle. Sukcesywnie będę dopisywał nowe pytania


Kolega mamb0 ma po czesci racje. Malo osob odpowiada na takie tematy bo ile mozna pisac to samo Wielkosci wnetrza z wymienionymi autami nikt nie porownywal pewnie, ale moge Ci powiedziec jak jest z S60 i np. Passatem B5 FL --> Z przodu miejsca porownywalnie, Volvo o wiele przyjemniejsze i przytulniejsze jesli chodzi o wyglad deski (to opinia dosyc obiektywan, kiedys tez passat mi sie w srodku podobal, dopoki nie zaczalem jezdzic S60 ).
Jesli chodzi o tyl to passat oferuje wiecej przestrzeni. W S60 dorosle osoby powyzej 180cm nie bede mialy za wiele miejsca na kolana. Poza tym porownywac troche trudno, bo co dla mnie oznacza ciasnote, moze byc dla Ciebie wystarczajace etc etc.

Silnik 2.4 w ktorej wersji? 140KM czy 170KM? Ja mam 170 i mysle ze to optymalny silnik. Asfaltu nie zwija, ale zawalidroga tez nie jest A zuzywa przy tym akceptowalne ilosci paliwa. 140KM moim zdaniem bedzie troche malo. Ale na pewno sprawnie da sie tym poruszac. Tyle ze spalanie bedzie pewnie takie samo jak przy 170KM.

O typowych usterkach poczytasz na forum, aczkolwiek zbyt wiele ich raczej nie ma. 2.4 to silnik wolnossacy, wiec nie bardzo co ma sie tam psuc. Jesli juz to dosyc czesta przypadloscia Volvo (niezaleznie od silnika) sa przeplywomierze - zazwyczaj czyszczenie wystarczy, lub koszt poza ASO jakies 300 zl.

Ja mam swoja S60 od lipca, przejechalem 11 tys. km i poki co nie wlozylem ani zlotowki (odpukac). Prawdopodobnie bede sie musial przeplywomierzem niedlugo zajac, ale to nie jest wielki koszt

Pytaj jesli cos jeszcze jest nie jasne.

wiesz, niewiem dokładnie gdzie on sie znajduje w audi, ja mam passata b5 1,9tdi i przepływomierz znajduje sie zaraz za filtrem powietrza,